Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHermes, James
TitelBig Dreams, Serious Implications: How the DREAM Act can Help America Meet its Workforce Demands
QuelleIn: Community College Journal, 78 (2008) 4, S.16 (1 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1067-1803
SchlagwörterFederal Legislation; Adolescents; Undocumented Immigrants; Compliance (Legal); Access to Education; Community Colleges; Labor Force Development; Eligibility; Tuition; In State Students; Politics of Education
AbstractThis article describes how the Development, Relief and Education for Alien Minors (DREAM) Act will help undocumented students by: (1) establishing a path to legal status and eventually earn legal residency through two years of higher education or military service; and (2) repealing a provision of federal law that bars states from granting in-state tuition to undocumented students. Advocates of the legislation argue that the DREAM Act must be part of any policy to improve the competitiveness of the nation's workforce. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Association of Community Colleges. One Dupont Circle NW Suite 410, Washington, DC 20036. Tel: 202-728-0200; Fax: 202-833-2467; Web site: http://www.aacc.nche.edu/bookstore
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Community College Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: