Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLindsey, Eric W.; Colwell, Malinda J.
TitelPreschoolers' Emotional Competence: Links to Pretend and Physical Play.
QuelleIn: Child Study Journal, 33 (2003) 1, S.39-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-4005
SchlagwörterComparative Analysis; Competence; Emotional Experience; Interpersonal Competence; Interviews; Play; Preschool Children; Pretend Play; Sex Differences; Social Cognition
AbstractExamined associations between preschoolers' play and emotional competence with peers. Found that emotion regulation and emotion understanding made unique contributions to teacher ratings of children's emotional competence with peers. High pretend play levels related to high emotion understanding for both boys and girls, and high emotion regulation and emotional competence with peers for girls only. Physical play related to boys', but not girls', emotional competence with peers. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Study Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: