Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHatch, Thomas
TitelDilemmas of Theory, Design, and Practice in Curriculum and School Improvement: Editor's Introduction.
QuelleIn: Peabody Journal of Education, 74 (1999) 1, S.1-11Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-956X
SchlagwörterStellungnahme; Curriculum Development; Educational Change; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Theory Practice Relationship
AbstractIntroduces several articles on curriculum and school improvement which illustrate questions of curriculum that arose at different times in different arenas within the ATLAS (Authentic Teaching, Learning, and Assessment of all Students) Communities Project (which created a design for U.S. schools based on ideas of four organizations involved in school improvement). The articles document efforts by ATLAS school staff to respond to designs of the reformers. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Peabody Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: