Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStewart, Elisabeth; und weitere
TitelThe Effects of Student Gender, Race, and Achievement on Career Exploration Advice Given by Canadian Preservice Teachers.
QuelleIn: Sex Roles: A Journal of Research, 21 (1989) 3-4, S.247-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Analysis of Variance; Career Guidance; Ethnicity; High School Freshmen; Occupations; Sex; Sex Bias; Student Evaluation; Teacher Attitudes; Teacher Education; Teacher Influence; Canada
AbstractInvestigates the effects of gender, race, and achievement on ratings by advanced undergraduate education students of appropriateness of occupations and classifications of occupations (people, data, things) suitable for future exploration by ninth-grade students. Data indicate that complex combinations of student attributes influence teachers, but achievement influenced the ratings most profoundly. (JS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: