Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSharma, Gitima; Kim, Jungnam; Bernal-Arevalo, Katherine
TitelThe Relationship between High School Sophomores' Purpose Orientations and Their Postsecondary Completion a Decade Later
QuelleIn: Professional School Counseling, 25 (2021) 1, (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sharma, Gitima)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2409
DOI10.1177/2156759X20981051
SchlagwörterHigh School Students; Grade 10; Quality of Life; Self Concept; World Views; Goal Orientation; Postsecondary Education; Graduation Rate; Longitudinal Studies; High School Graduates; College Attendance; Education Longitudinal Study of 2002 (NCES)
AbstractThis study explored the relationship between high school sophomores' purpose orientations and their postsecondary completion a decade later by examining the data from the Educational Longitudinal Study of 2002. Among four types of purpose (career, interpersonal, altruistic, and self-oriented), career and interpersonal purpose orientations were positively related to postsecondary completion. We discuss implications for school counseling and future research. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: