Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSideridis, Georgios; Tsaousis, Ioannis; Al-Harbi, Khaleel
TitelIdentifying Ability and Nonability Groups: Incorporating Response Times Using Mixture Modeling
QuelleIn: Educational and Psychological Measurement, 82 (2022) 6, S.1087-1106 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sideridis, Georgios)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1644
DOI10.1177/00131644211072833
SchlagwörterReaction Time; Guessing (Tests); Item Response Theory; Information Retrieval; Knowledge Level; Morphology (Languages); Grammar; Error Correction; Test Items; Difficulty Level; Ability Grouping; Linguistics; Measurement Techniques; Models
AbstractThe goal of the present study was to address the analytical complexity of incorporating responses and response times through applying the Jeon and De Boeck mixture item response theory model in Mplus 8.7. Using both simulated and real data, we attempt to identify subgroups of responders that are rapid guessers or engage knowledge retrieval strategies. When applying the mixture model to a measure of contextual error in linguistics results pointed to the presence of a knowledge retrieval strategy. That is, a participant either knows the content (morphology, grammar rules) and can identify the error, or lacks the requisite knowledge and cannot benefit from spending more time on an item. In contrast, as item difficulty progressed, the high-ability group utilized the additional time to make informed guesses. The methodology is illustrated using annotated code in Mplus 8.7. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational and Psychological Measurement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: