Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHookoomsing, Helina; Oozeerally, Shameem
TitelIntegrating Altero-Reflexivity in the Teaching of Shakespearean Sonnets in Mauritius
QuelleIn: Research in Drama Education, 25 (2020) 1, S.77-91 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-9783
DOI10.1080/13569783.2019.1704238
SchlagwörterEnglish Literature; Video Technology; Creativity; Undergraduate Students; Case Studies; Foreign Countries; Models; Experiential Learning; Teaching Methods; Epistemology; Poetry; Cultural Pluralism; Cultural Activities; Creoles; French; Course Descriptions; Teacher Education Programs; English (Second Language); Second Language Learning; Mauritius
AbstractStudents in Mauritius experience difficulties in conceptualising Shakespearean texts, often remaining disarticulated between exclusively subjective or completely disengaged reflections. This contribution aims to explore the perspectives provided by using the Experiential Altero-Reflexive (EAR) model, complemented by the use of YouTube video clips and creative tasks, in the way 11 undergraduate students construct meaning of a small selection of Shakespearean sonnets. A complexity case-study method was adopted and initial findings indicate a level of engagement with the texts and development of an appreciation of Shakespeare in relation to participants' own culture, context, and personal experiences. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Drama Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: