Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inButterwick, Shauna
TitelBut You're Not a Teacher: Bridging the Divide between Adult and Teacher Education
QuelleIn: Canadian Journal for the Study of Adult Education, 26 (2014) 2, S.59-66 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0835-4944
SchlagwörterAdult Education; Lifelong Learning; Reflection; Foreign Countries; Preservice Teachers; Preservice Teacher Education; Adult Learning; Teaching (Occupation); Teacher Role; Canada
AbstractIn this autobiographical essay I discuss my role as an adult educator teaching in a teacher education program. I begin with an outline of my serendipitous pathway into the field of adult education, noting some moments in that journey that continue to inform my orientation to adult and lifelong learning. I then offer some reflections of my experiences teaching courses in a teacher education program, including moments of connection as well as disconnection. (As Provided).
AnmerkungenMount Saint Vincent University. e-mail: cjsaerceea@gmail.com; Web site: https://cjsae.library.dal.ca/index.php/cjsae
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal for the Study of Adult Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: