Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKüçüközer, Hüseyin; Bostan, Ayberk
TitelIdeas of Kindergarten Students on the Day-Night Cycles, the Seasons and the Moon Phases
Quelle6 (2010) 2, S.267-280 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1304-9496
SchlagwörterKindergarten; Young Children; Science Education; Astronomy; Semi Structured Interviews; Scientific Concepts; Misconceptions; Family Influence; Observation; Foreign Countries; Qualitative Research; Turkey
AbstractThe aim of this study is to determine ideas of the kindergarten students on day-night, seasons, and the phases of the Moon. Although there are lots of studies on kindergarten students about science education, few of them are present on astronomy. Fifty-two students (age 6) from four different kindergartens were chosen as a sample of the study. The data were collected by using a semi- structured individual interview protocol. The results of the study revealed that kindergarten students have some sort of misconceptions on each concept. Individual interviews with kids show that students get these conceptions from their families, everyday experiences and their observations. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: