Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCenter on Education Policy
TitelSubgroup Achievement and Gap Trends: North Carolina, 2010
Quelle(2010), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Scores; Trend Analysis; Reading Achievement; Mathematics Achievement; Racial Differences; Ethnicity; Low Income Groups; Achievement Gap; White Students; African American Students; American Indians; Gender Differences; Federal Legislation; Accountability; State Standards; Standardized Tests; Hispanic American Students; Asian American Students; Disabilities; English (Second Language); Females; Achievement Gains; North Carolina
AbstractThis paper profiles the student subgroup achievement and gap trends in North Carolina for 2010. In grade 8 math (the only grade in which subgroup trends were analyzed by achievement level), North Carolina made gains across the board for all major subgroups at the basic-and-above, proficient-and-above, and advanced levels. Progress in narrowing achievement gaps in math was mixed at grades 4 and 8, depending on whether one looked at percentages proficient or average (mean) scores. Comparable data were available in math for 2006-2009. Recent trends could not be determined in reading because the state changed its reading test in 2008. High school trends could not be determined because none of North Carolina's various end-of-course exams is administered to all students. (Contains 9 tables.) [For the main report, "State Test Score Trends through 2008-09, Part 2: Slow and Uneven Progress in Narrowing Gaps", see ED513914.] (ERIC).
AnmerkungenCenter on Education Policy. 1001 Connecticut Avenue NW Suite 522, Washington, DC 20036. Tel: 202-822-8065; Fax: 202-822-6008; e-mail: cep-dc@cep-dc.org; Web site: http://www.cep-dc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: