Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHector-Mason, Anestine; Bardack, Sarah
InstitutionAmerican Institutes for Research
TitelEnglish Language Learners: Annotated Bibliography
Quelle(2010), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Elementary Secondary Education; Educational Attainment; Second Language Learning; Annotated Bibliographies; English (Second Language); Educational Research; Educational Assessment; Student Adjustment; Adult Education; Second Language Instruction; Educational Policy; Academic Achievement
AbstractThis annotated bibliography represents a first step toward compiling a comprehensive overview of current research on issues related to English language learners (ELLs). It is intended to be a resource for researchers, policymakers, administrators, and educators who are engaged in efforts to bridge the divide between research, policy, and practice in the area of English language learning. The sources included in the bibliography address central topics related to ELLs such as language acquisition, educational attainment, assessment, cultural adjustment, and program and policy issues that impact programming and instruction for ELLs in the K-12 and adult education arenas. The authors would like to emphasize that this document does not represent an exhaustive catalog of extant literature, but rather focuses on key sources, and provides an up-to date overview of articles to highlight the most significant issues and persistent gaps in research, policy, and practice for ELLs. (Contains 1 table.) (ERIC).
AnmerkungenAmerican Institutes for Research. 1000 Thomas Jefferson Street NW, Washington, DC 20007. Tel: 202-403-5000; Fax: 202-403-5001; e-mail: inquiry@air.org; Web site: http://www.air.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: