Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMolineaux, Rebecca
InstitutionEducational Research Service
TitelHow Teacher/Librarian Collaboration Can Support Student Learning. Focus On
Quelle(2007), (20 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeacher Role; School Libraries; Librarians; Librarian Teacher Cooperation; Cooperative Planning; Teamwork; Media Specialists; Library Role
AbstractToday's schools--and today's teachers--are looking for strategies that help them address challenges inherent in ensuring all students meet standards. A key is identifying and making maximum use of all possible resources available in the school. The media center is one of these, as is the media center specialist. Teachers can help ensure their students benefit from these resources by working collaboratively with their school's librarian. This issue of "Focus On" discusses the role of librarians--media center specialists--working in today's schools. It examines the ways teachers and librarians can collaborate to ensure the school library is an effective resource for students and for the school's instructional program. (ERIC).
AnmerkungenEducational Research Service. 1001 North Fairfax Street Suite 500, Alexandria, VA 22314. Tel: 800-791-9308; Fax: 800-791-9309; e-mail: ers@ers.org; Web site: http://www.ers.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: