Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYang, Wen-Ling; Chen, Wen-Hung
TitelEstimating Cutpoints for the Achievement-Levels Setting Process for the National Assessment of Educational Progress.
Quelle(2000), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Standards; Constructed Response; Cutting Scores; Elementary Secondary Education; Estimation (Mathematics); Item Response Theory; Multiple Choice Tests; National Competency Tests; Scoring; Standard Setting (Scoring); National Assessment of Educational Progress
AbstractThis paper provides a historical review of the changes and improvements made in estimating numerical cutpoints for the National Assessment of Educational Progress (NAEP). While reviewing the various methodologies used for collecting judgment data, the paper discusses: (1) the incorporation of Item Response Theory for setting standards; (2) methodologies for converting judgment data into achievement level cutpoints; (3) combining cutpoints estimated for dichotomously scored multiple-choice items and polytomously scored constructed response items; and (4) deriving group cutpoints from the estimates of individual cutpoints for items and judges. In addition to the eight formal achievement level setting (ALS) processes that have been used, pilot studies and field trials have evaluated other approaches before the formal standard-setting process. In general, methodologies can be categorized into item-by-term rating (analytical) and holistic approaches. This review illustrates the importance and significance of the application of Item Response Theory in setting NAEP achievement levels. (Contains 1 table and 25 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: