Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPierce, Camisha
TitelDon't Drop Out! A University's Use and Evaluation of Residential Colleges and Their Impact on Student Satisfaction, Communication Implications, and Enhanced Retention.
Quelle(1998), (20 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCollege Environment; Dropouts; Higher Education; Interpersonal Communication; On Campus Students; Resident Assistants; Residential Colleges; Student Attitudes; Student College Relationship; Student Welfare
AbstractThis study investigated the perceived student satisfaction and communication implications for those students living on campus at a mid-sized Southeastern regional university as a Residential College model was implemented. A total of 1,523 students completed anonymous surveys. The results indicated that the quality of the relationship the students had with the Resident Advisor directly influenced their perceptions of their living environment. Findings also suggest that freshmen had higher communication needs and consequent communication involvement than other classifications of students, and that relationship building is a very important communication concept for students. (Contains 18 references and 4 tables of data.) (EF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: