Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNeil, Roger
TitelIncreasing Fidelity between Faculty and Field in Teacher Education--Reconceptualized Institutional Settings, Programs and Roles.
Quelle(1992), (62 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege School Cooperation; Cooperating Teachers; Educational History; Elementary Secondary Education; Foundations of Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Program Improvement; Teacher Education Programs; Teacher Educators; Theory Practice Relationship
AbstractThe purpose of this paper is to encourage greater interaction between university faculty and field-based teacher education. The paper is organized into four parts: (1) "Teacher Educators--Who Are We?" (describes the evolution of teacher education from 1850 to 1992); (2) "The Alienation of Theory from Practice in Teacher Education: A Schismatic Past and Present"; (3) "Faculty and Field as Complementary Milieus for Teacher Education--a reconceptualization of Institutional Settings, Programs, and Roles"; and (4) conclusion. The paper suggests that school of education faculty refresh and update their classroom knowledge by returning to full classroom responsibilities in order to keep in touch with the reality of the undergraduate candidates' mission of becoming teachers in the schools. Suggestions for further consideration are offered. The paper concludes with 103 bibliographic references. (LL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: