Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAltman, Jennifer Schroer
TitelA Review of Empirical Studies on Child Development and the Effect of the Caregiver at Home and in Daycare.
Quelle(1989), (20 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdjustment (to Environment); Child Rearing; Comparative Analysis; Day Care; Early Childhood Education; Literature Reviews; Preschool Children; Research Needs
AbstractSixteen quantitative studies concerning the adaptive behavior development (ABD) of young children in day care and home care were reviewed. The reviewed literature was grouped into three categories, namely, studies on: (1) mother and home care and ABD; (2) day care and ABD; and (3) mother and home care versus day care and ABD. Research findings were summarized using the chi-square technique. Consistent evidence was found for positive effects of mothers on the adaptive behavior development of their children. Positive results were yielded by studies on mother care and ABD and studies on mother care versus day care and ABD. The chi-square summaries revealed inconsistency in the nonsignificant studies. These data suggest that there is no difference in the effects of day care and home care on the adaptive behavior development of children. Concluding remarks note the need for further research. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: