Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLipton, Gladys (Hrsg.)
InstitutionAmerican Association of Teachers of French.
TitelSo You Want To Have a FLES Program! National AATF FLES Commission Report.
Quelle(1988), (97 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Articulation (Education); Curriculum Research; Educational Objectives; Educational Technology; Elementary Education; FLES; Immersion Programs; Instructional Materials; Language Skills; Language Teachers; Program Design; Program Development; Second Language Programs; Skill Development; Teacher Evaluation; Teacher Selection
AbstractA guide to the planning and implementation of elementary school foreign language (FLES) programs presents statements of opinion and experience in various aspects of program development by a number of experts. An introductory section outlines basic program planning considerations, and a second chapter describes the work of the American Association of Teachers of French (AATF) National FLES Commission. Subsequent chapters address the special planning needs of FLES, immersion, and FLES/FLEX(Foreign Language Experience)/immersion program designs. The chapter on FLES programs contains discussions of objectives, program planning, FLES skills and their development, teacher training and selection, materials, and program evaluation. The section on immersion programs looks at objectives, program planning issues, and relevant research. The discussion of FLES/FLEX/immersion programs presents cautions for each program type, notes on the uses of instructional technology, supervision and coordination, accountability and evaluation, and the National FLES Commission's standards and competencies for effective elementary school foreign language teachers. A bibliography of 14 items is included. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: