Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCauley, Kathleen M.
InstitutionVirginia Commonwealth Univ., Richmond.
TitelThe Construction of Logic in School Subjects: The Case of Multidigit Subtraction.
Quelle(1986), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Algorithms; Concept Formation; Elementary School Mathematics; Fundamental Concepts; Grade 2; Grade 3; Mathematical Logic; Mathematics Education; Mathematics Skills; Primary Education; Problem Solving; Subtraction
AbstractThis paper presents an examination of the construction of logic in multidigit subtraction. Interviews were conducted with 90 grade 2 and grade 3 students to determine whether they understood the logic of borrowing and whether the construction of the logic was related to procedural expertise or corresponding conceptual knowledge. Of 34 students identified as proficient, only 12 recognized that the value of the first number in the subtraction problem is conserved during the borrowing procedure. Responses to questions about the values exchanged during regrouping suggest that conceptual knowledge does not distinguish those who understand the logic of borrowing from those who do not. Students who demonstrated procedural proficiency with the subtraction algorithm also demonstrated higher levels of conceptual and logical knowledge about borrowing than those who were less proficient. (Author/JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: