Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBates, A. W.
InstitutionOpen Univ., Walton, Bletchley, Bucks (England). Inst. of Educational Technology.
TitelNew Communications Technology and Distance Education: Implications for Commonwealth Countries of the South. Papers on Information Technology No. 239.
Quelle(1984), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Audio Equipment; Computers; Cost Effectiveness; Costs; Developing Nations; Distance Education; Foreign Countries; Mass Media Effects; Media Selection; Technology Transfer; Telecommunications; Videodisc Recordings; United Kingdom
AbstractThis review of the technical possibilities of audio, television, computing, and combination media addresses the main factors influencing decisions about each technology's suitability for distance teaching, including access, costs, symbolic representation, student control, teacher control, existing structures, learning skills to be developed, and feedback. Specific technologies are considered by type as follows: (1) audio: radio, audiocassettes, telephone teaching; (2) television-based: broadcast, cable, and satellite television, videocassettes, and videodiscs; (3) computer-based: hardware developments and some of the functions of microcomputers, computer assisted learning (CAL), computer conferencing, and audiographics systems; and (4) combination systems: computer and videodisc technologies and viewdata, which combines telephone, computer, and television technologies. Questions are raised concerning the potential social and educational effects of introducing these newer technologies to distance education; their cost-effectiveness; their potential impact on the nature of distance education; and whether they should be used in poorer developing countries. Four references are listed. (LMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: