Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenDavis, Kenneth (Hrsg.); Hollowell, John (Hrsg.)
InstitutionNational Council of Teachers of English, Urbana, IL.
TitelInventing and Playing Games in the English Classroom: A Handbook for Teachers.
Quelle(1977), (154 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnnotated Bibliographies; Class Activities; Educational Games; English Instruction; Guides; Higher Education; Interaction; Language; Literature; Secondary Education; Simulation; Student Behavior; Teacher Role; Teaching Methods; Writing Skills
AbstractThis handbook introduces English teachers to the use of simulation games as a serious method for teaching composition, language, and literature. In the first section, separate chapters discuss the rationale for game-playing; the teacher's role in simulations and ways in which classroom interaction changes when games are used; a step-by-step process for designing a game; ways in which the limitations imposed by game rules free players to engage in new, positive kinds of behavior; concerns about the abuse and overuse of games; and possibilities for designing new games. The second section of the book offers descriptions of eight teacher-made games, along with specific instructions for playing them. Appendixes provide an annotated bibliography of publications on games and simulations, descriptions of recommended commercial games for the English classroom, and a list of academic games development centers. (GW)
AnmerkungenNational Council of Teachers of English, 1111 Kenyon Road, Urbana, Illinois 61801 (Stock No. 23724, $6.50 non-member, $5.00 member)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: