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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A total of 169 college students participated in two experiments investigating the effects of eight instructional sequences and the presence of a heuristic rule in the teaching of four coordinate concepts: trochaic, iambic, dactylic, and anapestic poetic meters. A four-factor experimental design was used: pure simultaneous or sequential presentation of the four concepts; presence or absence of a mixed instructional sequence providing a rule and an example; presence or absence of practice items; and presence or absence of a heuristic rule for classifying the concepts. A classification test provided a measure of the effectiveness of the instructional treatments. Measures of instructional time and test time provided data on the efficiency of the treatments. Results indicated that the optimum treatment in these experiments was simultaneous-mixed-heuristic, which required less instructional time and less test time, and which led to higher student posttest scores. (Author/AA)
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Olsen, James B.; und weitere: Effects of Simultaneous or Sequential Sequences and the Presence of a Heuristic Rule in Teaching Coordinate Concepts. 1977.
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