Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVandover, Mary Louise
TitelThe Students' Right to Their Own Language--Or the Students' Right to Language Itself: A Challenge.
Quelle(1975), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Educational Objectives; Educational Philosophy; English Instruction; Higher Education; Language Instruction; Language Skills; North American English; Teacher Education; Writing (Composition)
AbstractThis paper argues that many English teachers are not prepared to be language teachers and are unwilling and unready to shift their educational focus from literature to language, a shift which is necessary in light of students' needs today. Numerous suggestions are made for improving language courses: design courses that offer a strong background in the nature of language as well as in aspects of traditional language tools; design courses which teach the appropriateness of language in given situations and with given audiences; continue to teach the history of American English; teach logic and organization in language; educate or reeducate teachers in the nature of language; and continue to teach poetry, drama, fiction, media, and courses in literary heritage in the context of the artistic use of language. (TS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: