Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Dehaene, Stanislas |
---|---|
Titel | How we learn. Why brains learn better than any machine... for now. Einheitssachtitel: Apprendre! |
Quelle | [New York]: Penguin Books (2021), xxviii, 319 S., 16 ungezählte S. |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-0-525-55990-0 |
Schlagwörter | Aufmerksamkeit; Kognitionspsychologie; Kognitive Entwicklung; Kognitiver Prozess; Lernfähigkeit; Künstliche Intelligenz; Kleinkind; Schule; Lehrer; Schüler; Fehler; Schulbildung; Feedback; Lehr-Lern-Prozess; Lernen; Lernerfahrung; Lernprozess; Lerntheorie; Unterricht; Gehirn; Hirnforschung; Mensch; Neurowissenschaften; Schlaf |
Abstract | The human brain is an extraordinary learning machine. Its ability to reprogram itself is unparalleled, and it remains the best source of inspiration for recent developments in artificial intelligence. But how do we learn? What innate biological foundations underlie our ability to acquire new information, and what principles modulate their efficiency? In this book, the author finds the boundary of computer science, neurobiology, and cognitive psychology to explain how learning really works and how to make the best use of the brain's learning algorithms in our schools and universities, as well as in everyday life and at any age. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |