Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Hattie, John; Clarke, Shirley |
---|---|
Titel | Visible learning: feedback. First published. |
Quelle | London: Routledge (2019), XI, 187 S. |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Klappentext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 9781138599895 |
Schlagwörter | Kognition; Kommunikation; Selbstwirksamkeit; Kommunikationsmittel; Eltern; Schulleiter; Lehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Fehler; Lernerfolg; Schülerbeurteilung; Schüler-Schüler-Beziehung; Feedback; Lernprozess; Lernkultur; Lerngruppe; Unterrichtsfach; Austausch; Bewertung; Einflussfaktor; Fallbeispiel; Kooperation; Theorie |
Abstract | Feedback is one of the most powerful influences on learning and achievement - if you get it right. In the new book the authors dive deeper into this core message of the Visible Learning research and switch the conversation from the giver to the receiver of the feedback message. It seems the art of teaching is the ability to listen more and talk less. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2019/4 |