Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Krinninger, Dominik |
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Titel | Was sollen und was müssen Familien? Erziehungswissenschaftliche Perspektiven auf gesellschaftliche Normierungen und auf immanente normative Strukturen der Familie. Paralleltitel: Pedagogical perspectives on societal normalizations and on immanent normative structures of the family. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 95 (2019) 3, S. 349-362Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0507-7230 |
Schlagwörter | Pädagogik; Bildungserfolg; Gesellschaft; Liebe; Soziale Norm; Kindheit; Familie; Bildungspolitik; Sozialhilfe; Kind; Norm; Anerkennung; Struktur |
Abstract | This paper examines normative aspects of the family as an educational sphere from two perspectives. With regard to discourse-analytical studies, it discusses the social normative of a family responsibility for the academic success of children. In contrast, along systematic concepts of recognition, the differentiated internal logic of the family is emphasized, in which social recognition and caring love are intertwined. In the relation of both perspectives it becomes clear that current expectations forced by education policy ignore important characteristics of families. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2020/2 |