Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZembylas, Michalinos; Charalambous, Panayiota; Charalambous, Constadina; Lesta, Stalo
TitelToward a critical hermeneutical approach of human rights education.
Universal ideals, contextual realities and teachers' difficulties.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 49 (2017) 4, S. 497-517Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2016.1188156
SchlagwörterPädagogik; Gesellschaft; Konflikt; Lehrer; Lehrerin; Menschenrechte
AbstractThe present paper takes the approach of critical hermeneutics in human rights education (HRE) that has been developed theoretically and tries to operationalize it in pedagogical practice. In particular, a group of Greek-Cypriot teachers were trained in a series of workshops on how critical hermeneutical approach (CHA) could be taught in the context of HRE. The paper explores teachers' difficulties with and perspectives of CHA during the training designed and offered by the authors. The findings show how, in addition to epistemological issues involved concerning the meaning and implications of the CHA, the particularities of the local context (ethnic conflict, pedagogic traditions, educational structures) influenced the uptake of this approach. The implications are discussed in relation to the need to identify the difficulties teachers have with specific pedagogical approaches of HRE as they become manifest contextually, and the need to design teacher training in which teachers have opportunities to reflect upon and engage with these difficulties through a critical interpretive lens.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: