Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDaase, Andrea
TitelJugendliche mit mehrsprachigem Hintergrund im Übergangssystem.
Ein soziokulturell erweiterter Blick auf Bildungsbenachteiligung und Mehrsprachigkeit.
Gefälligkeitsübersetzung: Adolescent learners with minority language background in the interim system between schooling and work. A socioculturally broadened view on discrimination in education and multilingualism.
QuelleAus: Ohm, Udo (Hrsg.); Bongartz, Christiane (Hrsg.): Soziokulturelle und psycholinguistische Untersuchungen zum Zweitspracherwerb. Ansätze zur Verbindung zweier Forschungsparadigmen. Frankfurt, Main: P. Lang (2012) S. 113-146Verfügbarkeit 
ReiheInquiries in language learning. 6
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-631-61595-9
SchlagwörterErfahrung; Forschungsmethode; Identifikation; Identitätsbildung; Kommunikation; Sozialisation; Sozialisationsbedingung; Sprache; Mehrsprachigkeit; Konzeption; Jugendlicher; Zielgruppe; Deutschland
Abstract"Neither the additional PISA surveys which scrutinized familial and motivational backgrounds of adolescent learners nor traditional approaches of second language acquisition (SLA) research consider the influence of sociocultural involvements on the learning process or on the learners themselves. This article represents a supplementation to current debates and surveys in the field of educational sociology and SLA research on the lower educational success of adolescent learners with minority language background in comparison to autochtonous adolescent learners. The possibilities which sociocultural perspectives could represent for the research on the linking of discrimination in education and mutilingualism will be discussed. A special emphasis will be laid on a different view of identity, questions of access, power and effects of labeling. The preliminary research design will be described with the focus on the support of data collection by visual access. The article closes with an outlook on the possibilities of sociocultural research approaches in the field of German as a second language." (author's abstract).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: