Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Flanagan, Dawn P. (Hrsg.); Harrison, Patti L. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Contemporary intellectual assessment. Theories, tests, and issues. 3. ed. |
Quelle | New York u.a.: Guilford Press (2012), XVIII, 926 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-60918-995-7; 978-1-60918-995-2 |
Schlagwörter | Erhebungsinstrument; Faktorenanalyse; Testkonstruktion; Arbeitsgedächtnis; Aufmerksamkeits-Defizit-Hyperaktivitäts-Störung; Autismus; Hochbegabung; Intelligenz (Psy); Kognitive Kompetenz; Kognitiver Prozess; Intelligenzmessung; Intelligenztest; Psychometrie; Test; Testtheorie; Frühe Kindheit; Kind; Kleinkind; Vorschulalter; Leistungsbeurteilung; Lernschwierigkeit; Geschichte (Histor); Batterie; Forschungsstand; Neuropsychologie; Geistige Behinderung; Körperbehinderung; Handbuch; Intervention; Leistungsmessung; Nachschlagewerk; Erwachsener; Jugendlicher |
Abstract | Part I [... of this book] traces the historical roots of test conceptualization, development and interpretation up to the present day. [...] Part II [...] updates models presented in the previous editions of this text. [...] Part III [...] includes comprehensive chapters on the most widely used individual intelligence batteries and their utility in understanding the cognitive capabilities of individuals from toddlerhood through adulthood. [...] Part IV [...] includes chapters about the latest research and models for interpretation of intelligence test results. [...] Part V addresses a number of the populations with whom individual intelligence, cognitive ability, and neuropsychological tests are widely used. [...] Part VI [...] includes updated chapters related to the validity of intelligence batteries. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/3 |