Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMeisel, Jürgen M.
TitelFirst and second language acquisition.
Parallels and differences.
QuelleCambridge u.a.: Cambridge Univ. Press (2011), XVIII, 302 S.Verfügbarkeit 
ReiheCambridge textbooks in linguistics
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 270-294
ZusatzinformationVerlagsangaben
Titelbild
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monografie
ISBN978-0-521-55294-3; 978-0-521-55764-1
SchlagwörterSpracherwerb; Fremdsprachenunterricht
Abstract"Infants and very young children develop almost miraculously the ability of speech, without apparent effort, without even being taught - as opposed to the teenager or the adult struggling without, it seems, ever being able to reach the same level of proficiency as five year olds in their first language. This useful textbook serves as a guide to different types of language acquisition: monolingual and bilingual first language development and child and adult second language acquisition. Unlike other books, it systematically compares first and second language acquisition, drawing on data from several languages. Research questions and findings from various subfields are helpfully summarized to show students how they are related and how they often complement each other. The essential guide to studying first and second language acquisition, it will be used on courses in linguistics, modern languages and developmental psychology"--Provided by publisher.
Erfasst vonMax-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: