Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Armstrong, Steven J. (Hrsg.); Fukami, Cynthia V. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The SAGE handbook of management learning, education and development. 1st publ. |
Quelle | Los Angeles u.a.: SAGE (2009), XXVI, 568 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monografie |
ISBN | 1-4129-3539-3; 978-1-4129-3539-5 |
Schlagwörter | Bildung; Kompetenz; Wissen; Emotion; Problemlösen; Klassenraum; Kooperatives Lernen; Lernen; Lerntheorie; Wissenstransfer; Soziale Kompetenz; Lehren; Lernmethode; Lerngruppe; Unterrichtsmethode; Telekommunikation; Ethik; Reflexion (Phil); Akkreditierung; Management; Ausbildung; Manager; Ökonomie; E-Learning; Coaching; Lebenslanges Lernen; Kursprogramm; Bewertung; Entwicklung; Handbuch; Nachschlagewerk; Technik; Zukunft; Doktorand; Führungskraft; Mentor; USA |
Abstract | The [chapters of the handbook] identify the key issues and map out where the discipline is going. Each chapter provides a comprehensive and critical overview of the given topic area, highlights current debate, and reviews the emerging research agenda. Chapters embrace the study of organizations as a whole, the concepts of individual and collective learning, the delivery of formal management education, and the facilitation of management development. Through consideration of these themes the Handbook will analyze, promote, and critique the contribution of management learning, education, and development to management understanding. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |