Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRouse, Linda P.
TitelSocial Power in the College Classroom: The Impact of Instructor Resource Manipulation and Student Dependence on Graduate Students' Mood and Morale.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 20 (1983) 3, S.375-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Research; Graduate Students; Higher Education; Morale; Power Structure; Rewards; Student Teacher Relationship; Teachers; Teaching Styles
AbstractAn investigation of the effect of social power (defined in terms of instructors' manipulation of resources and students' dependence) revealed that the instructors' style of resource manipulation was significantly correlated with graduate students' mood and morale. Findings demonstrate the importance of social power for understanding classroom interaction. (Author/LC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: