Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMulling, Sylvia
TitelA Study of Directed Comprehension Monitoring.
QuelleIn: College ESL, 4 (1994) 2, S.59-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Students; Data Collection; English (Second Language); Higher Education; Learning Strategies; Reading Comprehension; Second Language Instruction; Teaching Methods; Test Interpretation; Test Results; Degrees of Reading Power Test
AbstractStudies whether giving English-as-a-Second-Language college students practice in comprehension monitoring would improve their reading comprehension. Statistically equivalent pairs of subjects were formed. Five articles from daily newspapers were read by participants, who then took a quiz measuring their comprehension of article content. Results are inconclusive. (9 references) (CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: