Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMallios, Nikolaos; Vassilakopoulos, Michael Gr.
TitelEvaluating Students' Programming Skill Behaviour and Personalizing Their Computer Learning Environment Using "The Hour of Code" Paradigm
Quelle(2015), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterProgramming; Computer Science Education; Computer Literacy; Skill Development; High School Students; Adolescents; Questionnaires; Student Needs; Individualized Instruction; Teaching Methods; Program Evaluation; Foreign Countries
AbstractOne of the most intriguing objectives when teaching computer science in mid-adolescence high school students is attracting and mainly maintaining their concentration within the limits of the class. A number of theories have been proposed and numerous methodologies have been applied, aiming to assist in the implementation of a personalized learning environment that approaches these objectives. In this paper, an empirical study is performed with the support of the "Hour of Code" initiative which took place for a second consecutive year at the end of previous year. The initiative was presented to a number of high-school students as a motivation for teaching computer programming to them. An evaluation of the students' programming skills is attempted with the aid of a questionnaire and a simple personalization framework is presented in order to adapt to the students' personal needs. [For the full proceedings, see ED562095.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Association for the Development of the Information Society. e-mail: secretariat@iadis.org; Web site: http://www.iadisportal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: