Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTomini, Brenda A.
TitelVocational Bias and Gender: Evaluations of High School Counsellors by Canadian University Undergraduates.
QuelleIn: Canadian Journal of Counselling, 26 (1992) 2, S.100-06
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0828-3893
SchlagwörterBias; Career Counseling; College Freshmen; Counseling Effectiveness; Foreign Countries; High School Seniors; High Schools; Higher Education; Occupational Aspiration; School Counselors; Sex Differences; Canada
AbstractFirst-year university students (n=200) evaluated their career counseling experiences during senior year in high school. Women generally reported experiences as more favorable than did men, although women showed lower levels of confidence regarding chosen careers. Student responses did not appear to reflect major problems in terms of gender bias among counselors, yet evaluations of counseling were largely negative. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Counselling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: