Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArthurs, Noah; Stenhaug, Ben; Karayev, Sergey; Piech, Chris
TitelGrades Are Not Normal: Improving Exam Score Models Using the Logit-Normal Distribution
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (EDM) (12th, Montreal, Canada, Jul 2-5, 2019).
Quelle(2019), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrades (Scholastic); Scores; Statistical Distributions; Models; Item Response Theory; Grading; Undergraduate Students
AbstractUnderstanding exam score distributions has implications for item response theory (IRT), grade curving, and downstream modeling tasks such as peer grading. Historically, grades have been assumed to be normally distributed, and to this day the normal is the ubiquitous choice for modeling exam scores. While this is a good assumption for tests comprised of equally-weighted dichotomous items, it breaks down on the highly polytomous domain of undergraduate-level exams. The logit-normal is a natural alternative because it is has a bounded range, can represent asymmetric distributions, and lines up with IRT models that perform logistic transformations on normally distributed abilities. To tackle this question, we analyze an anonymized dataset from Gradescope consisting of over 4000 highly polytomous undergraduate exams. We show that the logit-normal better models this data without having more parameters than the normal. In addition, we propose a new continuous polytomous IRT model that reduces the number of item-parameters by using a logit-normal assumption at the item level. [For the full proceedings, see ED599096.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Educational Data Mining Society. e-mail: admin@educationaldatamining.org; Web site: http://www.educationaldatamining.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: