Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalton, Jack; Wolff, Karin
TitelExtending Shay's Double Truth: Toward a Nuanced View of Subjectivity and Objectivity in Assessment Practices
QuelleIn: Teaching in Higher Education, 27 (2022) 8, S.1120-1135 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Walton, Jack)
ORCID (Wolff, Karin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-2517
DOI10.1080/13562517.2022.2121159
SchlagwörterEvaluation Methods; Higher Education; Educational Assessment; Attitudes; Educational Theories; Specialization; Graduation Requirements; Interpersonal Relationship
AbstractIn her early work, Suellen Shay argues that higher education tends to valorise objective notions of reality while downplaying the subjectivity of individuals. In Shay's view, this one-sided approach leads to a deficiency in the preparation of students for the holistic reality of the world they will experience beyond university. Taking Shay's provocation as a starting point, this paper explores a framework for both the design and analysis of educational assessment practices, with the aim of accounting for both objectivity and subjectivity in serving as legitimate bases for educational experiences. We follow Shay in adopting concepts from Legitimation Code Theory to achieve this, and, drawing on our own experiences and prior work, discuss how this framework may be applied. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: