Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaxwell, Mary; Gleason, Jim
TitelItem Efficiency: An Item Response Theory Parameter with Applications for Improving the Reliability of Mathematics Assessment
QuelleIn: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 50 (2019) 2, S.216-243 (28 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Maxwell, Mary)
ORCID (Gleason, Jim)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-739X
DOI10.1080/0020739X.2018.1492038
SchlagwörterItem Response Theory; Test Reliability; Item Banks; Algebra; College Mathematics; Mathematics Instruction
AbstractMany large universities, community colleges and some smaller four-year colleges are turning to hybrid or online instruction for remedial and entry level mathematics courses, often assessed using online exams in a proctored computer lab environment. Faculty face the task of choosing questions from a publisher's text bank with very little, if any, background in test theory and design. We present a new item parameter, item efficiency, that is calculated from the results of an item response theory analysis of a comprehensive college algebra final examination and show that this new parameter may be used to identify items better suited for similar comprehensive final assessments. Further, by relating Item Efficiency to classical test theory item statistics, we propose guidelines that can be used to identify suitable items prior to testing with little or no background in psychometric theory. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Mathematical Education in Science and Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: