Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRetamal, Gonzalo
InstitutionUnited Nations Relief and Works Agency, Amman (Jordan).
TitelDiagnostic Evaluation of Numeracy and Literacy Skills in UNRWA Schools: Position Paper.
Quelle(1992), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Stellungnahme; Developing Nations; Diagnostic Tests; Early Intervention; Educational Diagnosis; Educational Quality; Elementary Education; Elementary School Students; Foreign Countries; Literacy; Literacy Education; Mathematics Skills; Minimum Competencies; Numeracy; Student Evaluation; Gaza Strip; Jordan; Lebanon; West Bank
AbstractThis position paper describes a concrete strategy to establish early warning systems or diagnostic instruments at the lower elementary school level in United Nations Relief and Works Agency (UNRWA) schools. The strategy described is designed to assess the quality of literacy and numeracy skills and to provide criteria for a realistic minimum threshold of schooling which would guarantee permanent retention of these skills. A conceptual framework for educational quality is provided, and a strategy for assessing quality is described for the following areas: literacy and numeracy skills; psychomotor skills and physical fitness in elementary schools; and the impact of organized violence in UNRWA school children in the Occupied Territories and Lebanon. The paper also briefly describes the instrument currently being developed at the School Education Division of UNRWA in Amman, Jordan. The paper concludes by highlighting the need for team effort, given the technical complexity of building diagnostic instruments and the lack of systematic experience in Arab-speaking countries. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: