Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPatrick, John J.
InstitutionSocial Studies Development Center, Bloomington, IN.; ERIC Clearinghouse for Social Studies/Social Science Education, Bloomington, IN.
TitelSchools and Civic Values. ERIC Trends/Issues Paper No. 2.
Quelle(1988), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttitudes; Citizenship Education; Citizenship Responsibility; Community Responsibility; Elementary Secondary Education; Schools; Social Agencies; Values Education; Youth
AbstractIn this paper, the questions of whether or not the transmission of common civic values and commitments to society should be a major goal of U.S. schools is considered. The effects of classroom, school, and society on civic values and attitudes are addressed in terms of: (1) the curriculum and classroom instruction; (2) school structures and climates; and (3) teaching and learning. The paper concludes that: (1) civic education in schools should emphasize constitutional democracy's core values; (2) U.S. citizens tend to be disappointed in the lack of responsible citizenship exemplified by the nation's youth; (3) interested persons tend to debate how the schools, in concert with other social agencies, can affect U.S. youths' character and citizenship education; and (4) U.S. citizens agree that education for responsible citizenship can be improved through an increased focus on school and societal agents. Thirty-four footnotes and a selective bibliography of ERIC resources is included. (JHP)
AnmerkungenPublications Manager, Social Studies Development Center, Indiana University, 2805 East Tenth St., Bloomington, IN 47408 ($3.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: