Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPatrick, John J.
InstitutionERIC Clearinghouse for Social Studies/Social Science Education, Bloomington, IN.
TitelTeaching the Federalist Papers. ERIC Digest.
Quelle(1988), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCitizenship Education; Constitutional History; Information Sources; Secondary Education; Social Studies; Teaching Methods; United States Government (Course); United States History
AbstractThis digest discusses: (1) the main ideas contained in "The Federalist Papers"; (2) reasons for teaching "The Federalist Papers" in secondary schools; and (3) how to teach ideas of "The Federalist Papers." The authors of "The Federalist" held varying ideas about government, but strongly agreed on the fundamental ideas of republicanism, federalism, separation of powers, and free government. Ideas of "The Federalist" are essential elements of education for citizenship in the U.S. constitutional democracy, and they are keys to understanding how U.S. government works. Ideas of "The Federalist Papers" are congruent with the content of standard secondary social studies courses and can be infused into those courses. They can be used to teach core concepts of U.S. constitutional government, and excerpts from selected essays can be utilized to explicate these civic concepts. Ideas of "The Federalist" can be used to encourage deliberation, reflection, and rational decision-making. Teachers can abbreviate, annotate, and otherwise edit selections from the documents to aid comprehension and interpretation of main ideas by students. References and ERIC resources are given. (SM)
AnmerkungenERIC Clearinghouse for Social Studies/Social Science Education, Smith Research Center, Suite 120, 2805 East Tenth Street, Bloomington, IN 47405.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: