Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWal, Marieke van der; Waslander, Sietske
TitelTraditional and non-traditional educational outcomes.
Trade-off or complementarity?
QuelleIn: School effectiveness and school improvement, 18 (2007) 4, S. 409-428Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0924-3453; 1744-5124
DOI10.1080/09243450701712502
SchlagwörterBildungsinhalt; Erziehungsziel; Empirische Untersuchung; Selbstwirksamkeit; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Soziale Kompetenz; Lernmethode; Unterrichtsinhalt; Wettbewerb; Schlüsselqualifikation; Analyse; Tradition; Niederlande
AbstractRecently, schools have increasingly been charged with enhancing non-traditional academic competencies, in addition to traditional academic competencies. This article raises the question whether schools can implement these new educational goals in their curricula and simultaneously realise the traditional ones or whether a trade-off between educational goals occurs in schools. It is argued that this question centres on the issue of whether the development of traditional and non-traditional competencies is complementary or competitive. By reviewing the literature and by conducting multivariate multilevel analysis on data gathered in 26 secondary schools in The Netherlands, the article addresses the probability of occurrence of school trade-off between educational outcomes. Results of our analyses do not unambiguously support the occurrence of trade-off, nor the proposition that traditional and non-traditional competencies are complementary. It is concluded that both trade-off and complementarity may occur, depending on specific school conditions. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School effectiveness and school improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: