Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOwen, Patricia
Titel'Who Would Be Free, Herself Must Strike the Blow': The National Union of Women Teachers, Equal Pay, and Women within the Teaching Profession.
QuelleIn: History of Education, 17 (1988) 1, S.83-99Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Equal Opportunities (Jobs); Faculty Development; Feminism; Foreign Countries; Salary Wage Differentials; Sex Bias; Teacher Associations; Unions; Women Faculty; Womens Studies; United Kingdom (England)
AbstractDiscusses the formation of the National Union of Women Teachers in England. Examines how it sought to combine, within one organization, elements of feminism, traditional trade union concern for members' salaries and working conditions, and a desire to protect and enhance its members' professional status. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: