Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbdelhamid, Gomaa S. M.; Gómez-Benito, Juana; Abdeltawwab, Ahmed T. M.; Abu Bakr, Mostafa H. S.; Kazem, Amina M.
TitelA Demonstration of Mokken Scale Analysis Methods Applied to Cognitive Test Validation Using the Egyptian WAIS-IV
QuelleIn: Journal of Psychoeducational Assessment, 38 (2020) 4, S.493-506 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Abdelhamid, Gomaa S. M.)
ORCID (Gómez-Benito, Juana)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0734-2829
DOI10.1177/0734282919862144
SchlagwörterForeign Countries; Item Analysis; Adults; Intelligence Tests; Psychometrics; Measurement Techniques; Vocabulary; Test Items; Guidelines; Egypt; Wechsler Adult Intelligence Scale
AbstractThe fourth edition of the Wechsler Adult Intelligence Scale (WAIS-IV) has been used extensively for assessing adult intelligence. This study uses Mokken scale analysis to investigate the psychometric proprieties of WAIS-IV subtests adapted for the Egyptian population in a sample of 250 adults between 18 and 25 years of age. The monotone homogeneity model and the double monotonicity model were consistent with the subtest data. The items of all subtests except Matrix Reasoning, Information, Similarities, and Vocabulary formed a unidimensional scale. The WAIS-IV subtests have discriminatory and invariantly ordered items, although some items violated the invariant item ordering and scalability criteria. Therefore, the WAIS-IV subtests--with the exception of some items--are hierarchical scales that allow items to be ordered according to difficulty and subjects to be ordered using the sum score. In conclusion, the current study provides evidence of the dimensionality and hierarchy of the WAIS-IV subtests in the framework of Mokken scaling, although care should be taken when interpreting or including certain items. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Psychoeducational Assessment" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: