Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGranville, Arthur C.; Love, John M.
InstitutionHigh/Scope Educational Research Foundation, Ypsilanti, MI.
TitelA Process Evaluation of Project Developmental Continuity. Interim Report VI: Executive Summary. Recommendations for Continuing the Impact Study.
Quelle(1977), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttrition (Research Studies); Demonstration Programs; Early Childhood Education; Feasibility Studies; Formative Evaluation; Longitudinal Studies; Matched Groups; Measurement Instruments; Program Effectiveness; Program Evaluation; Reliability; Research Methodology; Research Problems; Validity
AbstractThis brief report summarizes the analysis and conclusions presented in detail in Interim Report VI regarding the feasibility of conducting a longitudinal study of Project Developmental Continuity (PDC). This project is a Head Start demonstration program aimed at providing educational and developmental continuity between children's Head Start and primary school experiences. The analyses were carried out on information collected primarily during Fall 1966, and focused on the reliability and validity of the measures, the potential comparability of PDC and comparison groups, and the adequacy of PDC and comparison sample size. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: