Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcKay, Penny
TitelWhy standards?
Looking beyond the technicalities of standards-based assessment.
QuelleIn: Babel : journal of the Australian Federation of Modern Language Teachers' Association, 36 (2001) 1, S. 16-20, 38Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0005-3503
SchlagwörterStandardisierter Test; Lehrerrolle; Lernergebnis; Curriculum; Sprachkompetenz; Fremdsprachenunterricht; Heterogenität
AbstractStandards have been introduced into Australian education through outcomes-based syllabuses (e.g. Queensland School Curriculum Council 1999), national profiles (e.g. Curriculum Corporation 1994), and Literacy Benchmarks (DEETYA 1998). Language teachers, like all educators, have recently seen a rapid change from professionally based objectives-driven syllabuses (e.g. syllabuses based on the Australian Language Levels curriculum framework) to more centrally determined outcomes-based syllabuses. The reduction of language learning to dot-pointed assessment-focused outcomes is of concern to language teachers. Many are unsure of why they are uneasy about this new focus. The paper gives a somewhat provocative perspective on the reasons behind the changes in order to help teachers improve their understanding of and ability to articulate these concerns. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Babel : journal of the Australian Federation of Modern Language Teachers' Association" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: