Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreene, Jennifer C.
TitelIndividual and Teacher/Class Effects in Aptitude Treatment Studies.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 17 (1980) 3, S.291-302Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Aptitude; Aptitude Tests; Aptitude Treatment Interaction; Classroom Environment; Elementary Education; Grade 4; Grade 5; Intelligence Tests; Problem Solving; Regression (Statistics); Self Esteem; Student Adjustment; Student Motivation
AbstractThis study investigated the interactive effects on performance and motivation of four motivational aptitudes and two cognitive aptitudes with a choice versus no-choice treatment manipulation in grades 4-5. Three sets of simple regression results highlighted the differential effects of treatment on individuals versus classes. (Author/RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: