Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKonold, Timothy R.; Glutting, Joseph J.; McDermott, Paul A.
TitelThe Development and Applied Utility of a Normative Aptitude-Achievement Taxonomy for the Woodcock-Johnson Psycho-Educational Battery-Revised.
QuelleIn: Journal of Special Education, 31 (1997) 2, S.212-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4669
SchlagwörterAbility; Achievement; Achievement Tests; Aptitude Tests; Classification; Cluster Analysis; Cognitive Tests; Disability Identification; Elementary Secondary Education; Learning Disabilities; Profiles; Psychoeducational Methods; Standardized Tests; Student Characteristics; Student Evaluation; Test Validity; Woodcock Johnson Psycho Educational Battery
AbstractThis study developed a normative core profile taxonomy of the four scholastic aptitude and corresponding achievement scales of the Woodcock-Johnson Psycho-Educational Battery (Revised). Cluster analysis was used to sort 2,620 students from the standardization sample. Results of internal and external validity analyses provided support for eight core profiles. Results suggest methods of evaluating students for learning disabilities. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: