Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOlmi, D. Joe; und weitere
TitelExtended School Year Services: Prediction, Description, and Impact of Judicial Precedence.
QuelleIn: Journal of Special Education, 29 (1995) 1, S.72-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4669
SchlagwörterChange Agents; Compliance (Legal); Court Doctrine; Court Litigation; Court Role; Delivery Systems; Disabilities; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Eligibility; Extended School Year; Influences; Prediction; School Districts; Surveys
AbstractA survey of 195 local education agencies was conducted in 2 Federal Judicial Circuits, 1 with extensive litigation history regarding extended school year services for special education students and 1 with minimal court involvement. The survey found little consistency concerning eligibility criteria, methods for determining regression/recoupment, availability of services, and percentage of children ruled eligible. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: