Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrainerd, C. J.; Reyna, V. F.
TitelOutput-Interference Theory of Dual-Task Deficits in Memory Development.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 47 (1989) 1, S.1-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildren; Cognitive Development; Cognitive Processes; Infants; Memory; Research Methodology; Research Problems
AbstractProposes an interference explanation of data from dual-task studies of memory development. Dual-task data support the resources hypothesis that memory processes tax a common pool of cognitive energy, which has been variously called attentional, mental effort, and working-memory capacities. Suggests that dual-task deficits are instances of output interference between otherwise independent systems. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: