Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSwanton, Susan I.
TitelMinds Alive--What and Why Gifted Students Read for Pleasure.
QuelleIn: School Library Journal, 30 (1984) 7, S.99-102Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademically Gifted; Adolescent Literature; Adolescents; Children; Childrens Literature; Comparative Analysis; Elementary Education; Elementary School Students; Questionnaires; Reading Materials; Recreational Reading; School Surveys
AbstractPresents results of survey analyzing pleasure reading habits of gifted and other elementary school students covering types of books, where books are obtained, favorite authors, importance of reading, activities that encouraged reading, early childhood books, number of books owned, and enjoyment of reading. Role of schools and libraries are discussed. (EJS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: